اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

پلیس دبی شاخص هایی را برای اجرای استراتژی ایمنی ترافیک بررسی می کنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مدیرکل و رئیس هیئت مدیره سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل دبی، آقای مطر الطایر، و فرمانده کل پلیس دبی، سرلشکر عبدالله خلیفه المری، جلسه هماهنگی برگزار کردند و در آن نتایج و شاخص‌های استراتژی ایمنی ترافیکی امارت دبی را بررسی کرده و نیازهای ویژه پلیس دبی در پروژه خط آبی متروی دبی و تأمین ایمنی استفاده‌کنندگان از وسایل حمل‌ونقل عمومی را مورد بحث قرار دادند.

آقای مطر الطایر در ابتدای جلسه، از مشارکت راهبردی و رابطه برجسته بین سازمان و پلیس قدردانی کرد که به ارتقای سطح هماهنگی و همکاری مشترک و تحقق اهداف استراتژی ایمنی ترافیکی دبی در کاهش تلفات تصادفات رانندگی و تأمین ایمنی انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی کمک کرده است.

او تأکید کرد که محور ایمنی ترافیکی اولویت بزرگی در استراتژی ایمنی ترافیکی و اهداف سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل است. این سازمان بر اجرای اهداف شاخص‌های استراتژی ایمنی ترافیکی امارت دبی و رؤیای «صفر تلفات» برای تبدیل شدن دبی به بهترین شهر جهان در زمینه ایمنی ترافیکی تمرکز دارد و اشاره کرد که نرخ تلفات تصادفات رانندگی 93% کاهش یافته است.

همچنین این سازمان بر افزایش سطوح ایمنی و امنیت در تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی و وسایل نقلیه شخصی و توسعه کانال‌ها و ابزارهای آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی به نفع تمام استفاده‌کنندگان از جاده‌ها در امارت دبی تمرکز دارد.

از سوی دیگر، سرلشکر عبدالله خلیفه المری ارزش رابطه مشارکت راهبردی بین فرماندهی کل پلیس دبی و سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل را ستود که به ارتقای سیستم همکاری مشترک بین دو طرف و تحقق اهداف ایجاد امنیت و تقویت ایمنی ترافیکی و افزایش سطح ایمنی در تمام جاده‌های امارت دبی کمک کرده است.

او تأکید کرد که فرماندهی کل پلیس دبی بر تقویت محور ایمنی ترافیکی برای تحقق هدف راهبردی امارت دبی مبنی بر تبدیل شدن به شهری امن با ریشه‌دواندن مبانی توسعه و پیشرفت و حفظ جان و اموال تمرکز دارد و اشاره کرد که تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در دبی در دوره اخیر به دلیل هماهنگی و همکاری مشترک با شرکای راهبردی و تلاش‌ها برای کاهش تصادفات رانندگی و موفقیت در کمپین‌های آموزشی مداوم برای بررسی پدیده‌ها و چالش‌های ترافیکی، کاهش چشمگیری داشته است.

در این جلسه، روند اجرای استراتژی ایمنی ترافیکی امارت دبی 2022-2026 که شامل 4 محور اصلی نظارت، مهندسی جاده‌ها و وسایل نقلیه، آموزش ترافیکی و سیستم‌ها و مدیریت است، بررسی شد. تلاش‌های همکاری و کار مشترک منجر به تحقق تمام اهداف سالانه استراتژی ایمنی ترافیکی در سال 2023 شده و نرخ تلفات به 1.6 مورد در هر 100 هزار نفر جمعیت کاهش یافته که پایین‌تر از هدف 2 مورد تلفات است.

این نرخ تلفات در سال گذشته، کم‌ترین نرخ ثبت‌شده در امارت دبی است که آن را به یکی از بهترین شهرهای جهان در زمینه ایمنی ترافیکی تبدیل کرده است.

طرفین در سال گذشته مجموعه‌ای از ابتکارات راهبردی را اجرا کردند، از جمله تقویت نظارت ترافیکی بر متخلفان خطرناک، عبور عابران پیاده، موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها و اسکوترها، که بیش از 500 هزار تخلف صادر شد، 32 عبور مرتفع برای عابران پیاده ایجاد شد و بیش از 200 مکان برای استفاده‌کنندگان از وسایل نقلیه شخصی بهبود یافت، 29 محل با تصادفات متکرر بررسی و اصلاح شد، پروژه مدیریت هوشمند رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی اجرا شد و کمپین‌های آموزشی و نظارتی ترافیکی مشترک و کمپین‌های آموزشی و بازرسی برای رانندگان موتورسیکلت‌ها برای تحویل سفارشات اجرا شد.

همچنین طرفین نیازهای ویژه پلیس دبی برای تأمین ایمنی مسافران و دارایی‌ها در پروژه خط آبی متروی دبی به طول 30 کیلومتر که 15 کیلومتر آن زیرزمینی است و شامل 14 ایستگاه (9 ایستگاه روی زمین و 5 ایستگاه زیرزمینی) است و به 9 منطقه حیاتی با جمعیت تخمینی یک میلیون نفر در سال 2040 خدمت می‌کند و اتصال مستقیم به فرودگاه بین‌المللی دبی را فراهم می‌کند، را بررسی کردند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا